۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۲۸۳
بطحایی:

سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش است | با اسناد نفوذی مقابله می کنیم

سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش است | با اسناد نفوذی مقابله می کنیم
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش است، گفت: روحیه انقلابی گری شرط اصلی اجرای سند تحول است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: آموزش و پرورش با بیش از 950 هزار فرهنگی و یکصد و شش هزار مدرسه در 752 منطقه و شهرستان گسترده ترین دستگاه اجرایی کشور است.

وی ادامه داد: در این دستگاه گسترده معلمان وظیفه انتقال فرهنگ و هویت یابی و جامعه پذیری به 14 میلیون دانش آموز را بر عهده دارند؛ معلمان متدین، سخت کوش و فداکار علیرغم کمبود امکانات در مدارس صمیمانه، متعدهدانه و با دلسوزی در خدمت فرزندان کشور هستند؛ همه دغدغه ما تربیت نسلی مؤمن و متعهد است.

بطحایی با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: اولویت اصلی ما اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ این سند سبب می شود تا فرزندان بر اساس مبانی غنی اسلامی تربیت شوند.

وزیر آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: یکی از محوری ترین برنامه های تحولی، اصلاح و توسعه مدیریت آموزشگاهی است؛ مدرسه به عنوان کانون تربیت محله، خانه دوم دانش آموزان بوده و باید خود را بر اساس مطالبات سند تحول بسازد.

وی افزود: در شرایطی که ملت ما تحت هجمه های غرب قرار دارد، فرزندان ما باید زندگی در سایه سار مفاهیم دینی را تمرین کنند؛ باید به گونه ای بچه ها را تربیت کنیم که در راه دین و مفاهیم اسلامی مصمم و پایدار باشند.

بطحایی ابراز داشت: برای تربیت نسل جدید نیازمند معلمانی حرفه ای و مجهز به جدیدترین فنون آموزشی و پرورشی هستیم تا با تکیه بر آموزه های اسلامی و بومی نسل امروز را تربیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش کشور با تأکید بر اینکه روحیه انقلابی گری شرط اصلی اجرای سند تحول است، افزود: امروز باید موانع بر سر راه سند تحول را برداریم و این یک روحیه انقلابی می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 500 مدرسه در استان های سیل زده دچار آسیب شده است و ما نیز در کنار سایر خدمت رسانان به مناطق سیل زده به کمک مردم شتافتیم؛ ما در حوزه های بازسازی فضاهای آموزشی، رسیدگی به امور دانش آموزان، برگزاری کلاس های رفع اشکال، راه اندازی اردوهای علمی و ارائه خدمات به معلمان اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم.

بطحایی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در زمینه شعار سال گفت: ما برای آشنایی دانش آموزان با فضای تولید سعی می کنیم برایشان اردوهای مهارتی برگزار کنیم؛ در راستای رونق تولید نیز سعی می کنیم به سهم خود قدم های بسیار خوبی را برداریم و در تابستان امسال کلاس هایی را برای مهارت های تولیدی که منتج به عرضه و فروش باشد برگزار خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: ما در آموزش و پرورش بیانیه گام دوم را نیز مد نظر قرار داده و با همدلی مردم در جهت اهداف این مهم گام هایی را برداشته ایم؛ با یاری خداوند آموزش و پرورشی را می سازیم که در خور شأن مردم شریف ایران باشد و مدارسی رابا محیط امن در اختیار آینده سازان جامعه قرار خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین مسائلی همچون مراقبت و نظارت بیشتر در زمینه سند 2030 و یا هر سندی که قصد نفوذ در آموزش و پرورش دارد، ارتقای سطح سواد رسانه ای، مدیریت تعطیلی ها، دقت و عنایت بیشتر در گزینش معلمان نیز مورد توجه بیشتر وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات